Professioneel auto’s verkopen

Professioneel auto’s verkopen in 3 makkelijke stappen

Als je eenmaal de beslissing hebt genomen om professioneel auto’s te verkopen dan wil je natuurlijk dat je zo snel mogelijk al jouw modellen verkocht worden tegen een goede prijs. Hoe zorg je er nu voor dat je in een paar simpele stappen jouw auto’s verkoopt? Dat lees je hier.

360 gradenfoto’s voor overtuigende promotie

Je wilt dat jouw auto’s sterk uitgelicht worden en dat klanten inzage hebben in alle verschillende modellen en autospecificaties. Tegenwoordig zijn  een paar simpele fotootjes niet meer voldoende als je jouw auto’s echt professioneel in de markt wilt zetten. Daarvoor heb je tegenwoordig 360 graden fotografie! Hiermee kun je al jouw auto;s op dezelfde manier, met heldere belichting en vanuit de juiste hoek fotograferen zodat elke auto er geweldig op staat! Op www.rotoviewstudios.nl kun je speciale fotoboots huren voor professionele foto’s. 

Promoot via verschillende kanalen

Jouw eigen bedrijfswebsite is lang niet meer voldoende om al jouw auto’s aan te prijzen. Maak daarom ook gebruik van verschillende social media kanalen zoals Facebook, Twitter of LinkedIn om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Je kunt ook adverteren via deze kanalen om specifieke auto’s extra uit te lichten en meer bezoekers voor jouw website te genereren. Als het past bij jouw business model, kun je natuurlijk ook auto’s via Marktplaats aanbieden. Bedenk hierbij wel of dit de doelgroep aanspreekt die je wilt bereiken. Wil je vooral lokaal jouw bedrijf promoten? Dan kun je natuurlijk ook een advertentie in de lokale krant 

Zorg voor positieve reviews

Wie online vooronderzoek doet alvorens hij of zij een auto gaat kopen zal altijd kijken naar hoe een partij staat aangeschreven. Is het een betrouwbare verkoper? Wat zijn andere klantervaringen? Hoeveel reviews heeft het bedrijf? Staan zaken zoals autoconfiguratie, model, prijs etc. duidelijk beschreven op de website?  Het is daarom aan te raden om te zorgen voor positieve reviews. Doe research naar jouw doelgroep en vraag hen ook actief om beoordelingen. Hoe meer positieve reacties of klantervaringen je ‘verzamelt’ voor jouw website, hoe beter. Een positieve review kan namelijk zomaar ervoor zorgen dat een nieuwe klant doorklikt op jouw website.

Via deze drie simpele stappen kun je de klantbeleving van jouw website al voor een groot deel verbeteren. Zorg er tevens voor dat contactgegevens, openingstijden en eventuele garantievoorwaarden duidelijk beschreven staan op de website. Hoe makkelijker klanten informatie op uw website kunnen vinden, hoe professioneler uw website ervaren wordt.